Студијска посета уживо у Нишу

Иако суочени са изазовом пандемије, Отворени клуб из Ниша и његове партнерске школе су одлучиле да студијске посете наставника организују уживо, тако да су 16.10.2020. године 12 наставника из партнерских школа ОШ „Свети Сава“, ОШ „Бубањски хероји“, ОШ „Бранко Миљковић“ и ОШ „Десанка Максимовић“ посетили школу домаћина ОШ „Учитељ Таса“. 

На самом почетку су чланови ученичког паралмента представили свој рад у претходној школској години, са посебним освртом на ангажовање током ванредног стања. Представили су конкурс који су организовали а чија је тема била нека ситуација из свакодневног живота у ванредном стању која би била поучан пример другима, а у којој су се нашла деца или одрасли (пример за хуманост, поштовање или угрожавање дечјих права или на неки други начин занимљива ситуација). Поред тога, представили су и начин на који су комуницирали и охрабривали једни друге, као и Приручник  са предлозима за преживљавање ванредног стања 2020. Присутни гости су изузетно похвалили самокритичност чланова парламента у вези свих сегмената свог рада које сматрају да треба побољшати.

Такође, чланови парламента су присутнима презентовали обраду лектире „Дневник Ане Франк у доба ванредног стања“ где су, поред редовне обраде као задатак имали и да повежу њихова угрожена права са Аниним угроженим правима. Прочитали су и одломак из писменог задатка ученика Илије Ристића, на тему „Једна страница мог дневника у доба ванредног стања“, коју је он веома добро повезао са дечијим правима, и ограниченим слободама у време пандемије. Присутни гости су похвалили и овај сегмент, где се јасно видело како се научено примењује у пракси.

Након разговора са парламентом, пуштени су сегменти часа о правима детета, који је специјално снимљен за ову прилику. У питању је наставна јединица „Деца“ Иве Андрића. Присутне је највише занимало колико је времена било потребно да се напише једна тако добра наставна јединица, и како је текао процес и потешкоће кроз који је сама наставница, али и сви запослени прошли када су писали наставне јединице. Са присутнима се дискутовало о исходима пројекта, како деца уче и живе дечија права, а један део дискусије је био посвећен изазовима које су имали приликом писања, реализације часова, као и охрабривања све већег броја колега да се укључе и буду део процеса.

Наставна јединица је прерађена и прилагођена тренутним условима наставе током пандемије, али и поред немогућности интерактивног рада, ученици су обрађивали дело кроз 4 фазе трансформативног дијалога. На самом почетку су у дескриптивној фази описивали дело и догађаје, затим су у фази индивидуалног испитивања излиставали игре које су се играле некада и сада, затим су се критички осврнули на поступке дечака који су дискриминисали јеврејског дечака у причи и то повезали са ситуацијама дискриминације у друштву данас, а на самом крају су у фази рефлексије покушали да пронађу решења за проблеме стереотипа, предрасуда, дискриминације и насиља.

„Веома ми се допало како су ученици препознали појмове о којима уче кроз овај пројекат већ јако дуго, али ми је још драже ако сам овим часом успела да охрабрим колеге из других школа да и они пробају нешто слично.“, рекла је наставница Ивана Станојевић, дугогодишња школска координаторка пројекта „Образовање за права детета“.

У последњем сегменту студијске посете, како би приказали да се права детета могу обрађивати и у вези са природним предметима, наставница биологије Марина Андрић је презентовала један свој ОПД час, који је написан пре неколико година, али и са изгубљеним продуктима, захваљујући доброј припреми, обновљен, а ученици су поново снимили материјал који прати наставну јединицу.

Сви присутни су похвалили посету као једно ново искуство, уз наду да ће имати прилике да наставе сарадњу и размене и искуства након осталих активности пројекта, као и да спроведу размену ученика у што скорије време.

Активност је саставни део пројекта „Образовање за права детета“ који реализује Отворени клуб из Ниша, преко Ужичког центра за права детета, а уз подршку Песталоци дечје фондације из Швајцарске.

Објављено у Ниш

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *