Новина у пројекту Образовање за права детета је свакако трансфер знања од старих ка нове школе, и то подједнако и за наставнике и за ученике нових школа. У складу са планом, у петак 4. октобра, одржана је студијска посета у ОШ „Учитељ Таса“ и ОШ „Стефан Немања“, за ученике из парламената нових партнерских школа – ОШ „Свети Сава“, ОШ „Бранко Миљковић“, ОШ „Бубањски хероји“ и ОШ „Десанка Максимовић“ из Чокота.
Студијска посета је организована паралелно у обе старе партнерске школе, и у виду огледала, са истим активности, само различитим тематски садржајем. По најмање 4 ученика из нових школа је посетило сваку школу која је била домаћин и након иницијалног обиласка школе показано је шта је све постигнуто током више година спровођења пројекте, не само од стране ове генерације већ и свих претходних. Након упознавања, у школи ОШ „Стефан Немања“ је одржана веома интересантна радионица о дискриминацији, а у ОШ „Учитељ Таса“ фокус је био на идентитету и спречавању насиља, али делимично су се дотакли и теме дискриминације.
На крају, можда и најважније, одржана је отворена дискусија, где су ученици одговарали на многобројна питања гостију, у чему су се заиста лепо снашли.
Специфичност ове активности је и то што је она део спровођења акционог плана који су ученици старих школа осмислили на ванредном програму размене у Трогену, чиме је ова студијска посета добила једну нову димензију повезивања активности, умрежавања и трансфера знања.
Наставници који су пратили децу су изјавили да им је овај вид сазнања о пројекту веома значио и да су охрабрени када је у питању предстојећа студијска посета у којој учествују наставници.
Деца из нових партнерских школа су изјавила да су на забаван учила о дечијим правима, да је реализација пројекта јединствена у односу на све друге пројекте у којима су учествовали, затим то што су научило много о дискриминацији и томе да се то може и несвесно десити, али такође, значила су им искуства са програма размене. Исказали су жељу да и они науче више о дечијим правима, и начинима решавања проблема, али и да посете неки час у новој школи. Примери добре праксе који се тичу кутије поверења и избора председника ученичког парламента оставили су одличан утисак.
Деца из старих партнерских школа су рекли да им је било значајно што су њихови вршњаци постављали занимљива питања на које су домаћини могли да одговарају, што су могли да их науче нечему, што су учесници били веома креативни, радознали, отворени и активни и нису били стидљиви, што су могли да размењују идеје и да их упознају са њиховим пројектом. Такође, сматрају да је добро што су гости видели како ученици који су већ неко време у пројекту реализују права у њиховој школи и што је свако могао да чује свачије мишљење.
Пројекат Образовање за права детета у Нишу реализује Отворени клуб преко Ужичког центра за права детета а уз подршку Песталоци дечје фондације из Швајцарске.