Реализована студијска посета наставника нових школа у пројекту Основној школи „Светозар Марковић“

Студијска посета колега из нових школа у пројекту ОПД са територије Краљева као вид хоризонтаног учења  планирана је Годишњим планом рада школе, планом активности Тима за Образовање за права детета.

            Посета је конципирана тако да су први део активности у нашој школи пратиле колеге из основних школа „Јово Курсула“ и „Браћа Вилотијевић“, а други сегмент колеге из основних школа „Димитрије Туцовић“ и „Живан Маричић“.   

Добродошлицу гостима на почетку студијске посете пожелели су директорка школе Драгана Лазовић и локални координатор, председник Удружења „Имам идеју“ Дејан Алексић. Кратако уводно излагање о пројекту са присутнима је поделила Невена Мартић, школски координатор пројекта ОПД и руководилац Тима за ОПД.

Угледни час српског језика преипремила је и реализовала наставница Ана Милуновић у одељењу 6/4, уз асистенцију Олге Дробњак, Невене Мартић и Кристине Трујић. Израда видео записа за представљање књижевног дела у уводном делу часа представља наставно средство и вид успешне интеграције фондова школске библиотеке у наставни процес настало употребом савремених технологија коју је припремила школска библиотекарка Невена Мартић. Видео запис креиран је дигитализацијом сликовнице Пепо Крста и додатним едитовањем добијених садржаја у циљу што боље илустрације звучног записа казивања песме.

Наставница Кристина Трујић је са ученицима на часовима ликовне културе радила на илустровању доживљаја ове песме и на паноу изложила дечје радове. Педагог, Олга Дробњак, је са наставницом Аном Милуновић осмислила припрему за реализацију часа. Групни облик рада ученика, груписаних према улогама тј. ликовима из чије позиције анализирају песму (групе Пепо Крста, мама Лиза, тата Џон Хохохонд, комшија Џим Хухухинд), допринео је бољем сагледавању проблематике ликова и квалитетном и разноврсном понудом решења. Увођењем група Писац/илустратор ученицима је омогућен креативни приступ књижевном делу. Група овог типа погодна је и за активно учешће у раду ученика по ИОП-2. Повереник за дечја права је група која је увезала излагања свих група кроз анализу права из Конвенције која нису остварена. 

Према евалуационим листама које су анализиране час је био изузетно квалитетан и оцењен је највишим оценама.

Током анализе часа учесници студијске посете су врло активно коментарисали своја запажања са часа, разговарали са ученицима који су присуствовали анализи о њиховом доживљају овако конципиране наставе, водила се дискусија о другим наставним предметима и како уклопити ОПД садржаје у наставну јединицу. Причало се о примерима добре праксе и промовисан је ресурс пакет ОПД сајта као извор ОПД часова провереног квалитета.

Школски педагог, Олга Дробњак, руководилац Ученичког парламента, са члановима УП припремила је презентацију досадашњих активности у пројекту кроз призму партиципације ученика. Поред обука и ученичких акција од 2013. године до данас које су представљене углавном кроз слике и пропраћене кључним коментарима, посебно су наглашене процедуре које обезбеђују висок ниво партиципације ученика у школи и кроз утврђене механизме осигуравају одређени степен квалитета рада установе, а уједно смањују, готово у потпуности, непрецизности, пропусте и  могуће манипулације које би допринеле смањењу степена остварености права детета у установи. Квалитетној дискусији усмереној на трансфер знања и искустава према новим колегама у пројекту , у великој мери допринели су и присутни ученици који су на делу показали шта значи живети партиципативно право.

Активности су реализоване као део пројекта „Образовање за права детета“ који реализује УГ „Имам идеју“ са шест основних школа у Краљеву у сарадњи са Ужичким центром за права детета и уз подршку Песталоци дечје фондације из Швајцарске.

Невена Мартић

Школски координатор пројекта и руководилац Тима ОПД

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *