У оквиру пројекта „Образовање за права детета“ одржан је трећи панел на тему: „Деца живе права детета – примена индикатора остварености права детета у образовно-васпитном раду (партиципативна група права), 10.11.2020. године. Панел је намењен хоризонталном учењу наставника о појединим сегментима модел школе за права детета; има сврху трансфера знања, умења и пракси које су допринеле да школе досегну високе стандаре у томе да деца живе своја права.
Панелом смо подстакли размену искустава наставника наших партнерских школа о томе како су досезали исходе пројекта; које методе, стратегије су користили; које активности и алате; које изазове су имали и како су их превазилазили. Надамо се да је панел додатно подстакао и оснажио школе у увођењу перспективе права детета у свакодневни процес образовања.
Панелисти су чланови тима Образовање за права детета из партнерских основних школа, а учесници су (наставници, учитељи, стручни сарадници), чланови школских тимова за квалитет рада школе, чланови тима за превенцију насиља и дискриминације, али и особе задужене за рад ученичког парлемента (87 учесника из 30 школа).
Теме панела
Искуства у примени Индекса – индикатора остварености права детета у образовању
Панелисти:
- Драгана Љубисављевић, директорка ОШ „Вук Караџић“, Књажевац;
- Тијана Ђокић, директорка ОШ „Светозар Марковић“ Врање;
- Весна Ешпек Дебељевић, стручна сарадница Прве основне школе краља Петра другог, Ужице;
- Марина Лазић, помоћница директора ОШ „Нада Матић“, Ужице;
- Олга Дробљак, педагогица, ОШ „Светозар Марковић“, Краљево.
Кључне теме: На који начин је алат Индекс-индикатори остварености права детета у ОВ систему био важан за школу? Зашто је био важан процес самовредновања на основу Индекса? Шта су кључни увиди? На који начин је имплементација индекса допринела бољој остварености права детета у школама? Који аспекти су побољшани у обасти 2 – партиципативна група права? Зашто су усвојени Правилник о информисању и Правилник о партиципацији ученика важни за остваривање партципативних права деце у школи? Улога ученичког парлемента као механизма партиципације у остваривању права детета у школи. Изазови у примени индекса (део који се односи на партиципативну групу права). Изазови у остваривању партиципативне групе права у новој стварности Ковид 19 пандемије. Како обезбедити поштовање права детета у новој реалности?
Видео 1: „Колаж наших активности – како смо остваривали пројектне резултате из области партиципације“ (Р1: Школе су омогућиле деци да учествују у одлучивању; Р2: Школе информишу децу о својим правима и одговорностима) ПОГЛЕДАЈТЕ ВИДЕО
Видео 2: Примена и значај индекса из перспективе нове школе ПОГЛЕДАЈТЕ ВИДЕО
Видео 3: Шта кажу деца: Активности у оквиру ученичког парламента. Зашто је реализација акција важна за остваривање права детета? Зашто је све то важно за њих лично а зашто за остале ученике? ПОГЛЕДАЈТЕ ВИДЕО
Видео 4. Шта кажу наставници о компоненти пројекта: деца живе права детета ПОГЛЕДАЈТЕ ВИДЕО
Видео 5: Збирка видео материјала и продуката рада школа – илустрација рада УП у остваривању индикатора везаних за партиципацију ПОГЛЕДАЈТЕ ВИДЕО
Панел је реализован у оквиру пројекта Образовање за права детета, који реализују удружења Ужички центар за права детета, Имам идеју из Краљева, Nexus из Врања, Центар за креативни развој из Књажевца и Друштво за развој деце и младих из Ниша са тридесет партнерских школа у Србији, а уз подршку Песталоци дечје фондације и Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
Снимак целог панела можете погледати ОВДЕ.