Потребе за поштовањем бриге о детету и његовом образовању наглашене су у многим
међународним документима, саставни су део и „Конвенције о правима детета“ и
„Конвенције Уједињених нација о правима особа са инвалидитетом“. Према Закону о основама система образовања и васпитања свако дете има право на квалитетно и уравнотежено образовање и васпитање, засновано на тековинама и достигнућима савремене науке и прилагођено узрасним и личним образовним потребама.
У складу са законом школа може да организује образовно-васпитни рад као посебан облик рада за ученике на дужем кућном и болничком лечењу, уз сагласност министарства надлежног за послове образовања и васпитања, на начин и под условима утврђеним правилником. Овакав вид наставе за подручје Ниша и околине организује ОШ,,Бранко Миљковић“ већ пету годину. Образовно-васпитни рад за ученике на дужем болничком лечењу обухвата наставу и друге облике организованог рада са ученицима и то у одељењу, групи или индивидуално, односно наставу индивидуално за ученике на дужем кућном лечењу.
Најважније је деци омогућити континуитет у учењу и раду. Школа осим могућности пружања адекватних образовних садржаја и наставка школовања за време лечења, значајно доприноси дететовом психичком и емоционалном опоравку тако што осигурава подстицајну средину и одржавање континуитета свакодневних животних активности, као и бржу реинтеграцију у нормалан живот након болнице.
,,Неопходан моменат у остваривању наставе је и реинтеграција ученика. Након завршеног лечења, трудимо се да информације о постигнућима ученика пренесемо родитељима и наставницима у њиховој матичној школи. Ученици, којима болничко лечење траје дуже од двадест једног дана, уписани су у Основну школу „Бранко Миљковић“ и постају наши ученици. У складу са тим они буду и оцењени, а по повратку у своју матичну школу, секретар наше школе шаље преводницу са оценама, тако да је ученик у могућности да се несметано врати својим школским обавезама и након лечења“, истиче координатор тима за реализацију болничке наставе, Јелена Станковић.
,,Индивидуални рад са сваким учеником прилагођен је његовом актуелном здравственом стању. Наши наставници имају велики сензибилитет и методичку креативност за рад у болници. Наставу смо обогатили и савременијим средствима за рад која смо од ове школске године добили путем донација. Прошле школске године имали смо 13 ученика у млађим разредима и 19 ученика у старијим разредима. Одржано је преко 700 часова. Осим редовних предмета, ученици су имали могућност да се друже са библиотекарком школе и песницима и књижевницима који се радо одазивају позивима да свој рад представе и нашим ученицима у болници“, истиче директорка школе, Тијана Ранђеловић
Претходне активности у полугодишту биле су везане за новогодишње празнике па су Ученички парламент и Вршњачки тим поделили и новогодишње поклоне за ученике на лечењу, а заједно са наставницима и пригодним драмским програмом однели су другарима на клиници.
У школи истичу да је прошле године било више од 30 ученика и преко 700 одржаних часова на свим одељењима Дечје интерне клинике, на Клиници за рехабилитацију, на Клиници за ментално здравље и у Родитељској кући у Нишу.
Ипак, у овом хуманом и другачијем задатку подучавања специфичност је то што се сви радују када има што мање ученика у болници.
ОШ,,Бранко Миљковић“ je једна од шест партнерских школа из Ниша на пројекту „Образовање за права детета“ који реализује Отворени клуб из Ниша, преко Ужичког центра за права детета, а уз подршку Песталоци дечје фондације из Швајцарске.