Деца уче права детета у школи – кроскурикуларни приступ, назив је првог од четири онлајн панела који је одржан 20.октобра 2020. године за преко 100 наставника из 30 партнерских основних школа у Србији. Панели су намењени хоризонталном учењу наставника о појединим сегментима модел школе за права детета; имају сврху трансфера знања, умења и пракси које су допринеле да школе досегну високе стандаре у томе да деца уче и живе своја права. Подстакнута је размена искустава наставника у нашим партнерским школама о томе како су досезали исходе пројекта; које методе, стратегије су користили; акоје активности и алате; које изазове су имали и како су их превазилазили.
Кратки видео записи у којима су наставници говорили о својим искуствима реализацији кроскурикулатних часова о правима детета; динамичне презентације; излагања панелиста на одређене теме; дискусија о приказу делова часа српског језика у који је интегрисана перспектива права детета – допринели су квалитету двочасовног онлајн панела и његовој динамичности.
По изјавама учесника, панел је додатно подстакао наставнике школа у јачању увођења перспективе права детета у свакодневни процес образовања. Јавио нам се велики број учитеља, наставника и сарадника који су заинтересовани да представе своје примере добре праксе како кроз кратке видео записе, тако и кроз презентације. Учесници су проценили изузетно корисним што су имали прилику да чују своје колеге. „Хвала свима на енергији и вољи да се реализује ова панел дискусија. Ја сам одушевљена студиозношћу свих излагача и дубоким разумевањем процеса образовања за права детета“, један је од коментара учесника.
Видео запис читавог панела можете погледати ОВДЕ.
У оквиру теме „Развојности процеса у коме деца своја права уче у школи“ говорили су:
- Невена Мартић, школска координаторка из ОШ “Светозар Марковић” из Краљева: ситуација у школи пре пројекта и сада по питању: деца уче своја права тренутно стање; како се види та промена;
- Тијана Ђокић, директорка ОШ “Светозар Марковић” из Врања: како смо досезали исходе и стандард модел школе да деца уче своја права; шта је највише помогло у томе да постане пракса у школи то да деца уче своја права;
- Зденка Миливојевић, помоћница директора из ОШ “Миторполита Михајла” из Сокобање: изазови и начини њихвог превазилажења;
- Емина Јеремић Мићовић, координаторка из Прве основне школе краља Петра I из Ужица: када би постојао рецепт за успешност … који би то кључни састојци били…
Након претходних излагања, у кратком филму наставници су говорили о својим искуствима у реализацији кроскурикуларних часова о правима детета – интеграција теме права детета у садржаје предмемета. Потом је уследио приказ дела часа из спрског језика са елементима права детета, „Аска и вук“, који је реализовала наставница Снежана Цветковић из ОШ „Нада Матић“ из Ужица.
Други круг излагања осветљавао је следеће теме:
- Емина Јеремић Мићовић: Искуства и приказ технике трансформативног дијалога у функцији образовања за права;
- Јелена Поповић и Сања Ћулафић, проф. разредне наставе, ОШ ,,Браћа Вилотијевић”из Краљева: Искуства нових школа у реализацији часова о правима детета;
- Зденка Миливојевић: Образовање за права детета у новој стварности пандемије Ковида – могућности и изазови;
- Марија Ивановић Божић, наставница ОШ “Вук Караџић” из Књажевца: Пример добре праксе у реализацији онлајн часова о правима детета у новој стварности пандемије Ковида;
- Тијана Ђокић – Пример добре праксе у реализацији онлајн часова о правима детета у новој стварности пандемије Ковида.
Панели су део пројекта „Образовање за права детета“ који реализује Ужички центар за права детета и партнерске организације, а уз подршку Песталоци дечје фондације из Швајцарске.
One thought on “Одржан први од четири онлајн панела”