У четвртак, 08.11.2018. године, у одељењу 6/1 реализован је угледни час одељењске заједнице на тему Насиље и дискриминација – анализа филма „Злогоње“. Час је реализовао наставник италијанског језика Немања Миљковић уз асистенцију школског педагога и руководица Тима за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања Олге Дробњак. У припреми часа учествовала је и Невена Мартић, библиотекар и школски координатор пројекта Образовање за права детета.
Основна идеја била нам је да укажемо на неке од могућности употребе садржаја филмова и представа које ученици гледају током организованих посета биокопу и/или позоришту у остваривању васпитних циљева. Сматрамо да се у времену у ком савремене генерације одрастају, доба интензивног технолошког напретка, савремена техонологија, коју ученици свакодневно користе, недовољно примењује у остваривању васпитних циљева.
Идеја да се играни филм „Злогоње“ употреби као полазна тачка за одржавање часа одељенског старешине и остваривање поменутих васпитних циљева и исхода замишљена је као корак ка популаризацији коришћења модерне технологије у решавању васпитних ситуација у основношколским установама. Играни филм „Злогоње“ на језгровит, свеобухватан, модеран, пријемчив и лако разумљив начин обрађује већину проблема са којима се ученици основних школа у Србији свакодневно сусрећу. Други разлог за употребу играног филма „Злогоње“ лежи у томе што је то играни филм српске продукције, са нашег говорног подручја, децом-глумцима који и сами похађају наше основне школе и са проблемима са којима се ученици наших основних школа и сами најчешће сусрећу.
Главни циљ часа био је упознавање деце са све учесталијим проблемима са којима се могу суочавати у основношколском узрасту, указивање на адекватне методе и механизме њиховог превазилажења, као и покушај промене образаца понашања ученика који се неадекватно понашају и реагују. Анализом ситуација чији је садржај заснован на мотивима из филма и интерактивном разменом између ученика на часу, желели смо да утичемо на формирање ставова ученика и усвајање конструктивних модела реаговања у проблематичним ситуацијама, које су све чешће у свакодневном животу.
Утисци које су изнели ученици након часа, али и присутне колеге током анализе која је након часа уследила, оставили су нас у уверењу да смо у томе овога пута успели.
Немања Миљковић, наставник италијанског језика
Олга Дробњак, педагог, руководилац Тима за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
Невена Мартић, библиотекар, школски координатор пројекта ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ПРАВА ДЕТЕТА