Mесец у знаку онлине информисања и консултација ученика о питањима која их се тичу – март у ОШ „Вук Караџић“ у Врању-

   У оквиру пројекта Образовање за права детета у току марта месеца реализоване су још три активности из акционог плана школе:

  1. Спроведене су процедуре учешћа ученичког парламената за избор уџбеника,
  2. Реализован упитник за ученике у циљу евалуације рада наставника,
  3. Чланови ученичког парламента консултовани су око места излета и екскурзија.

 Све наведене активности  ученички парламент ОШ „Вук Караџић“ у Врању уз подршку координатора  ОПД-тима наставнице Олге Стошић и наставнице Јелене Здравковић, успешно  је реализовао путем онлајн комуникације и материјала које смо преузели са сајта ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ПРАВА ДЕТЕТА и прилагодили.

 „Наша школа је усвојила Правилник о информисању и Правилник о учешћу ученика у доношењу одлука по питањима која их се тичу. Учешћем на прошлогодишњој студијској посети наставника видели смо добру праксу у другим партнерским школама и увидели шта нам је важно да применимо у нашој школи, како бисмо унапредили партиципативну улогу ученика“ каже наставница Здравковић.

Путем онлајн анонимне Гугл анкете је свим ученицима омогућено  учешће у давању  мишљењa о уџбеницима, радним свескама и наставном материјалу који су користили. Ученички парламент је прикупио резултате анкете и дао своје мишљење о уџбеницима и смернице наставницима приликом следећег одабира.

Друга активност  која је реализована током марта месеца  је упитник за ученике у циљу евалуације рада наставника, индикатор из области партиципације, из приручника Индикатори остварености права детета у образовању.

Кроз онлајн  Гугл упитник,  ученици   су укључени су  у процес евалуације рада својих наставника. Резултати  анкета обрађени од стране парламента и објављени на сајту школе. Значај објављивања ових резултата је вишеструк: увид у резултате имаће сви заинтересовани ученици, родитељи, наставници, а деца ће имати још једну потврду да је  њихово мишљење вредно и значајно пажње, критичког размишљања и деловања.

Трећа, задња у низу мартовских активности тима ученичког парламента, јесте давање мишљења чланова  ученичког парламента  око места излета и екскурзија. Деца су консултована, учествују самостално уз дато Упутство за  израду предлога плана екскурзије. Чланови тима су по избору деце због тренутне епидемиолошке ситуације радили појединачно, тако да имамо три извештаја. Предлози плана екскурзија од петог до осмог разреда ће бити  представљени на наредној седници Наставничког већа и тиме ћемо их уврстити у разматрање. Оваква активност, предлог дестинација, образложење зашто посетити одређена места, њихов едукативни, историјско-културни, природно-еколошки значај, давање аргументације о потребама својих вршњака потврђују да деца разумеју значај и циљ екскурзија и зато је важна њихова улога.

Овим активностима појачавамо снагу деловања чланова ученичког парламента за добробит сваког детета у школи. Деца су мотивисана и радо узимају  учешће да дају  своје мишљење, предлоге и сугестије јер више нису пасивни примаоци информација.

Пројекат Образовање за права детета у Врању  реализује УГ „NEXUS-Врање“ са шест основних школа у Пчињском округу уз подршку Ужичког центра за права детета и Песталоци дечје фондације.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *