ДЕЦА И РОДИТЕЉИ У КЛУПАМА ПЕТЕ ШКОЛЕ У ВРАЊУ

По редовном наставном плану и програму учитељица ОШ „Светозар Марковић“ из Врања, Ивана Стефановић реализовала је час из Ресурс пакета са сајта Образовањe за права детета, обраду песме „Тражим поштовање“, Владимира Андрића.

Један од циљева овог часа је развијање критичког мишљења, закључивања и запажања. У ту сврху учитељица је користила технику трансформативног дијалога.
Рад на часу са родитељима и децом, се одвијао по групама и улогама: родитељи, деца, адвокати, судије и порота. Била је то мала судница у којој се доказивало да ли родитељи поштују права детета и колико.
Игром улога учесници су стављени у различите позиције, тако да су могли да проблем посматрају из различитих углова. “У туђим ципелама“ учили су да решавају проблем на ненасилан начин и да се држе чињеница у доношењу одлука. Родитељи су узели активну улогу на часу.
Деца су доказала да је њихово право на изражавање сопственог мишљења понекад угрожено од стране родитеља.
Час је завршен исписивањем порука родитељима:
– ЈА НИСАМ МАЛИ И НИЈЕ ТАЧНО ДА НЕ ЗНАМ НИШТА.
– ХОЋУ ДА РАЗГОВАРАМО, А НЕ ДА МЕ СТАЛНО УЋУТКУЈЕТЕ!
– ЈА НИСАМ ДОСАДАН , ВЕЋ РАДОЗНАО!
– ЖЕЛИМ ДА ПРОВОДИМ ВИШЕ ВРЕМЕНА СА ВАМА!

Час је реализован у оквиру пројекта „Образовање за права детета“, који спроводи Ужички центар за права детета, уз подршку Песталоци дечије фондације.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *