Онлaјн студијска посета наставници-наставницима у Врању

У оквиру пројекта Образовање за права детета у Врању као редовна пројектна активност реализована je онлине студијска посета наставника.

У трајању од два сата, 27. априла, 32 учесника из 6 партнерских школа пратило је садржаје о правима детета који су развијани током деветогодишњег пројекта и учествовало у размени искустава из праксе.

Садржаје и материјале припремале су основне школе, домаћини студијске посете „Јован Јовановић Змај“ и „Светозар Марковић“ из Врања, користећи  материјале из ресурс пакета са сајта www.opd.оrg.rs.

Модераторке скупа биле су педагог Јелена Стојковић Илић, ОШ „Светозар Марковић“  и психолог Весна Станковић, ОШ „Јован Јовановић Змај“. Улогу техничке подршке имала је наставница математике Милена Станковић, из ОШ „Јован Јовановић Змај“. 

Гости панела били су наставници још четири партнерске школе из Пчињског округа ОШ „Доситеј Обрадовић“ Врање, ОШ „Вук Караџић“ Врање, ОШ „Свети Сава“ Владичин Хан, ОШ „Предраг Девеџић“ Врањска Бања.

„Данас ћемо се осврнути на пут којим смо тимски корачали у претходних девет година, некада сигурно, некада кроз изазове али увек ка истом циљу: да у нашим школама ДЕЦА УЧЕ СВОЈА ПРАВА И ДА ДЕЦА ЖИВЕ СВОЈА ПРАВА“ рекла је локална координаторка пројекта, Сузана Пантовић из УГ „NEXUS-Врање“.

Директорка Тијана Ђокић ОШ „Светозар Марковић“ Врање је као панелиста кроз презентацију илустративно описала како се у школи дошло до тога да деца уче своја права.

Укључила су се и деца, садашњи и бивши ученици вишегодишњих партнерских школа који су говорили о променама подстакнутим пројектом: на личном нивоу, на нивоу одељењске заједнице, школе…

Приказани су снимци презентација са прошлогодишњег панела: наставнице енглеског језика Марије Ивановић Божић ОШ „Вук Караџић“ из Књажевца и приказано искуство наставника у реализацији часова образовања за права детета у условима пандемије. Такође, је директорка Милена Маринковић ОШ “Јован Јовановић Змај” Врање говорила је о значају  вршњачке  едукације и како се образовање деце за њихова права може се остварити и кроз ваннаставне активности. Презентацијом наставнице Емине Јеремић Мићовић, Прва основна школа, Ужице приказан је Трансформативни дијалог развијен као приступ како би се кроз рад са децом она подстакла на критичко сагледавање стварности, освешћивање ситуација поштовања/кршења права и сопствених одговорности, али и одговорности других у остваривању права.

Активним учешћем на панелу кроз дискусију наставнице: Јелена Здравковић ОШ „Вук Караџић“ Врање и Слађана Аризановић ОШ „Предраг Девеџић“ Врањска Бања упутиле су присутне су у тренутне активности на пројекту у њиховим школама. Присутни су стекли увид да је и у актуелном контексту, пројекат Образовање за права детета интегрисан у живот школе и саставни је део школске документације.

Сведоци смо тога да је у данашњем тренутку, када сви користимо дигиталну технологију, све присутније и онлајн насиље. „Ради се о понашању које се понавља и чији је циљ да застраши, изазове љутњу или осрамоти оне према којима је такво понашање усмерено: ширењем лажи о некоме, објављивањем компромитујућих фотографија, слањем увредљивих порука, претњом, лажним представљањем и слањем неприкладних порука“ говорила је ученица Ива Пашалић из ОШ “Јован Јовановић Змај“ у Врању.

Бројним материјалима истакнут је значај и улога деловања ученичког парламента у остваривању права детета у нашим партнерским школама.

Коментарима у чету изражено је задовољство учешћа у студијској посети наставника, издвојили смо неке од коментара: „Захваљујући активностима из  пројекта ОПД наша школа је постала школа, која пружа образовну  подршку свим ученицима, у којој је смањено насиље, а повећан квалитет наставе и успостављени партнерски односи са родитељима; Ученицима су знања о дискриминацији и насиљу јако значајна; Ученици су видно слободнији у изражавању својих ставова, сигурнији и свеснији својих права; Свака част за идеје, а посебан значај има ова размена искустава која у свакој школи може допринети унапређењу рада, већој партиципацији и информисаности, као и развоју критичког мишљења код ученика; Захваљујући оваквим и сличним пројектима и акцијама улога ученика у раду школе и образовно – васпитном процесу више није формална; Хвала на дивној сарадњи и идејама које користимо у раду. Захваљујуци пројекту унапредили смо и рад Уценицког парламента. Сјајан панел!“

Захваљујемо свим представницима наших партнерских школа на издвојеном времену и жељи да нам овако богатим прилозима и дискусијом представе резултате пројекта. Сигурни смо да пројекат живи у нашим школама и образује нове генерације ученика и наставника, у области права детета.

Пројекат Образовање за права детета у Врању реализује  УГ „NEXUS -Врање“ из Врања са шест основних школа у Пчињском округу, уз подршку оперативног партнера УЦПД из Ужица као и Песталоци дечје фондације.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *