Пројекат Образовање за права детета представљен као пример добре праксе у Врању

На јавној дискусији на тему Оствареност/неоствареност права детета у Врању, која је одржана 31.03.2017. у згради Начелства у Врању, као пример добре праксе у заједници, представљени су резултати, позитивне промене и ресурси које су постигнути кроз пројекат Образовање за права детета, који у Врању реализује УГ „NEXUS-Vranje “ у партнерству са основним школама Светозар Марковић и Јован Јовановић Змај, преко Ужичког центра за права детета а финансира Pestalozzi дечја фондација.

Јавна дискусија је покренута у циљу заштите права детета кроз истицање значаја промоције и поштовања Конвенције о правима детета, као активност на пројекту Дечја права у причи и пракси који у Врању реализује УГ „ NEXUS-Vranje “ преко Отвореног клуба из Ниша а финансира Делегација ЕУ у Републици Србији, кроз програм EIDHR.

Овом догађају у Врању су присуствовали: Члан Градског Већа за културу, образовање, информисање и верска питања; Градски просветни инспектор; Представници: четири основне и четири средње школе, Центра за социјални рад, CENTRA E8, РТВ Фокус, Омадинског клуба у Врању и тимови Образовања за права детета (ОПД тимови) партнерских школа.

У претходних пет година се вредно радило у партнерским школама и организацији на имплементацији пројектних активности које реализујемо уз поштовање стандарда квалитета, које смо такође развили кроз пројекат на нивоу целог тима који чини пет организација и десет основних школа у Србији-рекла је Сузана Пантовић, локална координаторка пројекта.

Кроз PowerPoint презентацију коју су припремили ОПД тимови партнерских школа, присутни су упућени у постигнућа и истакнута је спремност за разменом искустава.

Током школске године  у сваком одељењу, сваке партнерске школе наставници реализују у оквиру редовне наставе по 8 часова о правима детета—рекла је између осталог кроз презентацију Весна Станковић, школска координаторка пројекта у ОШ Јован Јовановић Змај.

Излиставајући резултате и промене које је пројекат унео у школе почев од школске документације до школске праксе Тијана Ђокић, школска координаторка пројекта у ОШ Светозар Марковић каже: Као пројектни тим дали смо допринос у креирању инструмента за процену стања остварености права детета а затим смо тај документ у целости применили у својим школама и израдили Трогодишње акционе планове које сада реализујемо у циљу унапређења процењеног стања.

Представници Ученичких парламената партнерских школа су између осталог истакли значај постојања Канцеларије Ученичког парламента, која је отворена у оквиру пројекта Образовање за права детета. Сада сви ученици знају када нас и где могу наћи и са нама поразговарати о својим проблемима. Ко не може да о свом проблему говори може да га напише и убаци у кутију поверења-рекла је Анђела Ристић, УП Светозар Марковић.

Присутни наставници и професори су похвалили организацију Програма размене, садржај радионица, начин рада и функционисања дечјег села у Трогену, у Швајцарској. Указала бих на значајне ресурсе за заједницу и на огроман потенцијал у школама, то су деца која одлазе на Програм размене у Швајцарској и тамо уче и живе права детета а по повратку у свој град реализују акционе планове-рекла је Александра Димчић-наставница српског језика и супервоизорка групе koja je 2016. учествовала у програму размене.

Како би овај програм учинили доступним сваком детету које је достојан представник своје школе, града, Србије у Швајцарској неопходна је финансијска подршка локалне самоуправе.

На јавној дискусији је подржана иницијатива активиста NEXUS-a за формирање Мреже Ученичких парламената у Врању за заштиту права детета. Чланови ове мреже ће бити по три представника заинтересованих основних и средњих школа који ће бити обучени о/за права детета и за покретање различитих акција на нивоу града.

У наредном периоду ће NEXUS у сарадњи са школама и поменутим партнерима радити на формирању ове мреже као и на јачању њених капацитета у области права детета.

no images were found

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *