ОНЛАЈН СТУДИЈСКА ПОСЕТА ЗА НАСТАВНИКЕ ШКОЛА У ИСТОЧНОЈ СРБИЈИ

У понедељак 24. маја тридесетак наставника из шест партнерских школа: ОШ „Митрополит Михаило“ из Сокобање, ОШ „Вук Караџић“ и ОШ Димитрије Тодоровић Каплар“ из Књажевца, ОШ „Добрила Стамболић“ из Сврљига, ОШ „9. српска бригада“ из Бољевца и ОШ „Хајдук Вељко“ из Зајечара сусрело се у онлајн студијској посети.

У првом делу програма, обрађујући један од стубова нашег пројекта – деца уче своја права, уводну реч дала је Зденка Миливојевић, помоћница директора и школска координаторка ОШ „Митрополит Михаило“ из Сокобање, а затим је  приказан снимак часа хемије који је одржала наставница Данијела Милановић из исте школе. Снимак часа погледајте ОВДЕ. Више о томе како је ова наставница повезала хемију и права детета моћи ћете да прочитате у прилогу о овом часу који је у припреми. Изјаву наставнице погледајте ОВДЕ

Техника Трансформативни дијалог представљена је наставницима путем снимка презентације колегинице из Ужица, Емине Јеремић Мићовић, а након тога је Марија Ивановић Божић, наставница енглеског језика у ОШ „Вук Караџић“ у Књажевцу поделила своја искуства у примени ове технике и истакла њен значај у подстицању партиципације ученика.

Искуства у примени елемената образовања о права детета у ОШ „Димитрије Тодоровић Каплар“ презентовале су Татјана Тошић, наставница енглеског језика, Ивана Ђорђевић, учитељица и Марија Алексић, наставница хемије. Видео погледајте ОВДЕ

О значају ваннаставних активности у функцији образовања за права детета говорила је Драгана Љубисављевић, директорка и школска координаторка у ОШ „Вук Караџић“ у Књажевцу. Примери активности ученика ове школе – вршњачке едукације, квизови, форум театар и многе друге послужиће као инспирација за планирање нових садржаја.

Своје знање о правима детета учесници студијске посете проверили су кроз Кахут квиз. Питања су имала за циљ да подсете на неке битне чињенице везане за ову тему и за пројекат „Образовање за права детета“ .

Како деца живе своја права у партнерским школама представљено је у другом делу студијске посете.

Акција Ученичког парламента ОШ „Митрополит Михаило“, Сокобања под називом „Безбедно интернет окружење“ подразумевала је истраживање о онлајн навикама ученика као и вршњачке радионице на ову тему, а урађени су и едукативни панои за холове школе. О овој акцији говорила је Зденка Миливојевић. Следио је видео прилог „Каплар – школа у којој се и ја питам“ у коме су представљене активности у ОШ „Димитрије Тодоровић Каплар“ која је у пројекту од претпрошле године. Снежана Ђурић која води пројекат у Каплару говорила  о томе како се права детета „живе“ у овој школи.

Да и ученици млађих разреда радо исказују своје мишљење могло се чути и видети у изјавама снимљеним за специјалну епизоду серијала „Многоугао“ под називом „Многоугао јуниор“ који је продукт ученика и наставника ОШ „Хајдук Вељко“ из Зајечара. Тема четврте епизоде „Многоугла“, као и ове ванредне, била су школска правила. Да ли ученици млађих и старијих разреда имају сличне ставове о правилима у школи, открићете у наредних пар дана чим материјали буду измонтирани и објављени.

О „Многоуглу“, али и о изазовима са којима се у претходној години суочавала ОШ „Хајдук Вељко“ из Зајечара говорио је Милан Стаменковић, наставник српског језика и школски координатор. Како ће пројекат обогатити простор у комплетно реновираној школској згради очекујемо да видимо у наредној школској години.

На самом крају приказана је временска прогноза из Петошколског дневника ОШ „Светозар Марковић“ из Врања која најављује пораст јединства и другарства, док ће толеранција, помоћ и добро расположење достићи максималне вредности. Очекују нас лепи дани!

Студијска посета наставника је редовна активност пројекта  „Образовање за права детета“ који реализује „Центар за креативни развој – Књажевац“ са шест основних школа у сарадњи са Ужичким центром за права детета и уз подршку Песталоци дечје фондације из Швајцарске.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *